Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Bojanowska Agnieszka, Sulimierska Agnieszka, Szymoniuk Barbara
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Strony: 27 - 49
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski
Gospodarka obiegu zamkniętego (GOZ) jest koncepcją, która zapewnia światu rozwój gospodarczy przy mniejszym zużyciu zasobów naturalnych niż w przypadku gospodarki tradycyjnej, nazywanej liniową. Wartość produktów, materiałów i zasobów jest utrzymywana w GOZ tak długo, jak to możliwe, a wytwarzanie odpadów oraz negatywny wpływ na środowisko są ograniczone do minimum. Skuteczne wdrożenie zasad GOZ nie jest możliwe bez innowacyjnego podejścia do projektowania (designu) opakowań produktów oraz włączenia przynajmniej części z nich do systemów kaucyjnych. Design opakowań, analizowany pod kątem wymagań gospodarki obiegu zamkniętego, jest rozumiany jako połączenie materiałów, formy, struktury, kolorów, obrazów, typografii, informacji tekstowych oraz innych elementów, które uzupełniają produkt. Inspiracją w zakresie włączenia opakowań do systemów kaucyjnych są ponad siedemdziesięcioletnie doświadczenia krajów skandynawskich. Celem analizy systemów kaucyjnych ze Skandynawii jest zwrócenie uwagi na obszary decyzji i działań marketingowych związanych z wdrażaniem systemu kaucyjnego w Polsce. Przedstawione w tekście koncepcje mogą stanowić inspirację zarówno dla designerów i producentów opakowań, jak i handlowców oraz dla marketingowców planujących perspektywiczne działania i długofalowe strategie marek, których są gestorami.