Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
140
Lista 2023
Status:
Autorzy: Bulzak Tomasz, Pater Zbigniew, Tomczak Janusz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2023
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 107
Strony: 496 - 505
Impact Factor: 6,1
Web of Science® Times Cited: 3
Scopus® Cytowania: 3
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: The research was financed in the framework of the project: Development of new rolling technologies for rail axle forgings, No. LIDER/9/0060/L-12/20/NCBR/2021. Total cost of the Project: 1 466 831.25 PLN. The project is financed by the National Centre for Research and Development under the 12th edition of the LIDER Programme.
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 1 listopada 2023
Abstrakty: angielski
This paper considers the problem of material fracture in the cross wedge rolling (CWR) process. A modification of the hybrid damage criterion dedicated to crack prediction in CWR was proposed. The aim of the modification was to make the limits of the new criterion independent of the implementation temperature of the calibration tests. A rotary compression test was carried out to obtain specimens in which cracking is initiated. Based on the analysis of the FE results of the rotary compression test simulation, the final version of the modified hybrid damage criterion (MHDC) was presented. Using the results of experimental tests and FE simulations, the MHDC limit values were determined. The MHDC limits for the three different temperatures were obtained at similar levels, indicating that the MHDC limits can be made independent of the rotary compression test execution temperature. The MHDC was verified on the example of the cross wedge rolling of a railway axle forging. The verification carried out confirmed the possibility of predicting cracks in CWR-rolled forgings using MHDC. The research results obtained are of an applied nature. In particular, the criterion developed can be helpful in the design of cross wedge rolling technology.