Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2023
Status:
Autorzy: Zatonatska Tetiana, Liashenko Olena, Fareniuk Yana, Skowron Łukasz, Wołowiec Tomasz, Dluhopolskyi Oleksandr
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2023
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 21
Wolumen/Tom: 15
Numer artykułu: 15473
Strony: 1 - 21
Impact Factor: 3,3
Web of Science® Times Cited: 1
Scopus® Cytowania: 2
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: Grant wewnętrzny NoZiJ z roku 2023.
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 31 października 2023
Abstrakty: angielski
This paper examines the impact of migration and changes in the population’s age structure on government expenditures on education in Ukraine. The cohort method, considering a group of people attending four main types of education, namely, preschool, general secondary, vocational and technical, and higher education, is used to analyze and forecast government expenditures in the medium and long term. The study results show that migration significantly impacts government budget expenditures on education, with the most significant impact being seen on preschool education, followed by higher education, while the impact on general secondary and vocational education is minimal. The number of people receiving education in one of the four main types of institutions funded by state and local budgets was predicted to gradually decrease during the forecast period, except for secondary and vocational education. The overall volume of state expenditures would gradually decrease, both in absolute terms and as a percentage of GDP. Improving educational processes and the quality of budget spending should become an area for state regulation to ensure quality education in all funding conditions. This research’s leading theoretical and practical results show the efficiency of this methodology for analyzing and forecasting budget expenditures on education. They can be helpful in the short and medium terms, considering all potential changes in demographic indicators regarding the population.