Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2023
Status:
Autorzy: Magryta Paweł, Grabowski Łukasz, Barański Grzegorz, Wendeker Mirosław
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2023
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 6
Wolumen/Tom: 17
Strony: 16 - 26
Impact Factor: 1,0
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus | EBSCOhost | DOAJ – Directory of Open Access Journals | IC Journals Master List | J-Gate | Google Scholar | BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: This work was supported by the Polish National Centre for Research and Development, under Grant Agreement No. PBS2/A6/16/2013 with the cooperation with MPK Lublin Sp. z o.o.
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 20 listopada 2023
Abstrakty: angielski
The article presents the results of toxic emissions in road tests of an urban bus. The object of the study was the Mercedes Connecto city bus. The results of toxic emissions were recorded in real time while bus drives with the use of the Semtech Ecostar exhaust gas analysis system. The study involved a planned bus SORT 2 test cycle. During the tests, the fuel consumption and exhaust gases such as CO2, CO, NOx, HC, NMHC, and O2 were recorded. The driving conditions in the study were constant (test cycles took place at the airport), exhaust gas temperature (hot engine) was also constant, etc. The results were based on average values from 5 test cycles for each test. The influence of electric load in the bus grid on the level of toxic emissions was measured. It has been proven that fuel consumption and CO2 emissions increased, which means a change in the value of components of toxic emissions. This fact evident from the increased CO emissions and decreased O2 emissions. Logically, the air-fuel mixture may have been enriched due to the increased demand for effective power generated by the engine crankshaft.