Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Autorzy: Prasetyo Hendro, Relawati Rahayu, Szymoniuk Barbara, Baladina Nur
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2023
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 17
Strony: 129 - 148
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 1 grudnia 2023
Abstrakty: angielski
Organic farming products need to be targeted towards specific market segm ents, particularly consumers who prioritize health and envir onmental conc erns. However, the specialized market for organic agricultural products in Kota Batu is still in its infancy. This study aims to achieve the following res earch objectives: 1) assessin g the potential and challenges of organic farming developmen t, 2) identif ying clusters within the organic farming sector, 3) developing an effective marketing system for organic farming products, and 4) determining optimal mark et locations for sell ing orga nic produce. The research was conducted in Kota Batu, East J ava, in 2019, utilizing primary data gathered from farmers in fourteen villages. Quantitative descriptive analysis and the Analytical Hierarchy Process were employed t o address the research object ives. The findings revealed the existence of organic farming clusters, in cluding food crops (rice and corn), plantations (coffee), and horticulture (vegetables, fruits, and biopharmac euticals). To develop the marketing system f or organic agricultural produ cts, emphasis was placed on organic certification, enhancing both the qua lity and quantity of products. Location development involved the centralization of markets, establishment of outlets for organic farming products, and imp rovements to infrastructure a nd facilities. To promote organic farming products, efforts w ere made to strengthen information dissemination through various media channels and foster a sense of community among consu mers of organic farming products. The Town Square of Kota Batu and Centr al Market Batu emerged as the most strategically advantageou s locations f or marketing organic farming products, owing to their convenient accessibility for consumers.