Marka osobista – narzędzie czy zwieńczenie rozwoju zawodowego?
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
140
Lista 2023
Status: | |
Warianty tytułu: |
Personal Brand - Tool
or Culmination
of Professional
Development?
|
Autorzy: | Walczak-Skałecka Agnieszka |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2023 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 5 |
Wolumen/Tom: | 54 |
Strony: | 147 - 162 |
Bazy: | Ebsco | Doaj | Cejsh | Ceon |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 18 grudnia 2023 |
Abstrakty: | angielski | polski |
Personal branding, which is often considered a personal promotion tool, is such a capacious concept that the promotional aspect alone does not seem to capture the complexity of the practices that lead to a strong personal brand. Undoubtedly, a personal brand influences how an individual shapes his or her career. However, a personal brand is more than reputation or professional reputation management. It also seems to be far more than communicating competence to potential employers, colleagues, business partners or clients. This study examines the concept of personal brand from the perspective of professional development management. An appropriate review of the literature was conducted to identify the common ground of the above areas, and data obtained from a survey of self-narratives of individuals who have built strong personal brands in their specialties was analyzed. The interviews were conducted from January to March 2020. These analyses showed that there are many common areas in the process of building a personal brand and managing professional development. This provides a basis for a more complete personal branding process, which may also prove to be more effective. | |
Marka osobista, która często uznawana jest za narzędzie promocji osobistej, jest koncepcją na tyle pojemną, że sam aspekt promocyjny wydaje się nie oddawać zło- żoności praktyk prowadzących do zbudowania silnej marki osobistej. Bez wątpienia marka osobista wpływa na to w jaki sposób jednostka kształtuje swoją karierę zawo- dową. Niemniej marka osobista to coś więcej niż reputacja czy zarządzanie zawodową reputacją. Wydaje się również, że to zdecydowanie więcej niż tylko komunikacja kompetencji potencjalnym pracodawcom, współpracownikom, parterom biznesowym czy klientom. Niniejsze opracowanie analizuje koncepcję marki osobistej z perspek- tywy zarządzania rozwojem zawodowym. Dokonano stosownego przeglądu literatury w celu zidentyfikowania wspólnych płaszczyzn wyżej wymienionych obszarów oraz przeanalizowano dane pozyskane podczas badań autonarracji osób, które zbudowały silne marki osobiste w swoich specjalizacjach. Wywiady zostały przeprowadzone od stycznia do marca 2020 r. Analizy te wykazały, że istnieje wiele wspólnych obszarów procesu budowania marki osobistej i zarządzania rozwojem zawodowym. Daje to podstawy do stworzenia bardziej kompletnego procesu budowania marki osobistej, który być może okaże się również bardziej skuteczny. |