Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
140
Lista 2023
Status:
Warianty tytułu:
Personal Brand - Tool or Culmination of Professional Development?
Autorzy: Walczak-Skałecka Agnieszka
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2023
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 5
Wolumen/Tom: 54
Strony: 147 - 162
Bazy: Ebsco | Doaj | Cejsh | Ceon
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 18 grudnia 2023
Abstrakty: angielski | polski
Personal branding, which is often considered a personal promotion tool, is such a capacious concept that the promotional aspect alone does not seem to capture the complexity of the practices that lead to a strong personal brand. Undoubtedly, a personal brand influences how an individual shapes his or her career. However, a personal brand is more than reputation or professional reputation management. It also seems to be far more than communicating competence to potential employers, colleagues, business partners or clients. This study examines the concept of personal brand from the perspective of professional development management. An appropriate review of the literature was conducted to identify the common ground of the above areas, and data obtained from a survey of self-narratives of individuals who have built strong personal brands in their specialties was analyzed. The interviews were conducted from January to March 2020. These analyses showed that there are many common areas in the process of building a personal brand and managing professional development. This provides a basis for a more complete personal branding process, which may also prove to be more effective.
Marka osobista, która często uznawana jest za narzędzie promocji osobistej, jest koncepcją na tyle pojemną, że sam aspekt promocyjny wydaje się nie oddawać zło- żoności praktyk prowadzących do zbudowania silnej marki osobistej. Bez wątpienia marka osobista wpływa na to w jaki sposób jednostka kształtuje swoją karierę zawo- dową. Niemniej marka osobista to coś więcej niż reputacja czy zarządzanie zawodową reputacją. Wydaje się również, że to zdecydowanie więcej niż tylko komunikacja kompetencji potencjalnym pracodawcom, współpracownikom, parterom biznesowym czy klientom. Niniejsze opracowanie analizuje koncepcję marki osobistej z perspek- tywy zarządzania rozwojem zawodowym. Dokonano stosownego przeglądu literatury w celu zidentyfikowania wspólnych płaszczyzn wyżej wymienionych obszarów oraz przeanalizowano dane pozyskane podczas badań autonarracji osób, które zbudowały silne marki osobiste w swoich specjalizacjach. Wywiady zostały przeprowadzone od stycznia do marca 2020 r. Analizy te wykazały, że istnieje wiele wspólnych obszarów procesu budowania marki osobistej i zarządzania rozwojem zawodowym. Daje to podstawy do stworzenia bardziej kompletnego procesu budowania marki osobistej, który być może okaże się również bardziej skuteczny.