Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
140
Lista 2023
Status:
Warianty tytułu:
Conformance of the internet sales systems of polish regional rail carriers with regulation (EU) 2021/782 of the European Parliament and of the council in the aspect of obligation of providing information about the minimal fares
Autorzy: Kowalik Przemysław
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2023
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 5
Wolumen/Tom: 54
Strony: 564 - 578
Bazy: CEJSH | CEEOL | Index Copernicus | UlrichsWeb | Arianta | DOAJ | EBSCO | CEON
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 18 grudnia 2023
Abstrakty: polski | angielski
Przedmiotem opracowania jest zbadanie funkcjonowania internetowych systemów sprzedaży polskich regionalnych przewoźników kolejowych w zakresie obowiązku informowania o najniższych dostępnych cenach przejazdu wynikającego z rozporzą- dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/782. Z powodu skomplikowanej struktury taryf stosowanych przez przewoźników mogą bowiem wystąpić przypadki, w których najtańszy przejazd na danej trasie może wymagać wykonania zakupu niestandardowego: zakupu więcej niż jednego biletu lub też biletu na trasę inną niż ta, która faktycznie będzie przejechana. Zbadano strukturę taryf przewoźników oraz działanie systemów sprzedaży pod kątem obsługi wspomnianych wyżej niestandardowych zakupów biletów. Wyniki badań pokazały, że systemy sprzedażowe większości przewoźników nie zapewniają obsługi wyżej wspomnianych niestandardowych zakupów poprzez automatycznie wygenerowaną ofertę. Niemniej jednak taki zakup jest technicznie możliwy, ale wyłącznie poprzez samodzielne żądanie użytkownika. Jako wnioski z badań sformułowano postulaty de lege ferenda odnośnie doprecyzowania samego przepisu o obowiązku informowania o najniższych kosztach zawartego w rozporządzeniu, jak również zasad działania systemów sprzedażowych oraz tworzenia taryf przewozowych.
The subject of the study is to examine the functioning of the internet sales systems of Polish regional railway carriers with regard to the obligation to inform about the lowest available fare under Regulation (EU) 2021/782 of the European Parliament and of the Council. Due to the complexity of the fare structure used by carriers, there may be cases in which the cheapest fare on a given route may require making a ‚non-standard’ purchase: purchasing more than one ticket or a ticket for a route different from the one that will actually be travelled. The fare structure of carriers and the operation of sales systems to support the abovementioned non-standard ticket purchases were examined. The results of the research showed that the sales systems of most carriers do not support the abovementioned ‚non-standard’ purchases through an automatically generated offer. Nevertheless, such a purchase is technically possible, but only through a user’s own request. As conclusions from the study, de lege ferendapostulates were formulated regarding the clarification of the very provision on the obligation to inform about the lowest cost contained in the Regulation, as well as the rules for the operation of sales systems and the creation of transport tariffs.