Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
140
Lista 2023
Status:
Autorzy: Piątek Radosław
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2023
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 5
Wolumen/Tom: 54
Strony: 253 - 268
Bazy: Google Scholar | DOAJ | EBSCO | CEON | Index Copernicus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 18 grudnia 2023
Abstrakty: angielski
Purpose of the following text is to compare three production systems,: Toyota Production System, World Class Manufacturing and Nissan Production Way. For it purpose, a comparative study was carried out based on three categories: system, design, popularity and versatility. For each of the comparison categories, a method was adjusted. System design: comparison of assumptions and system construction schemes according to the authors of a given solution. Popularity: analysis of search engine results from Google, Google Scholar, Bing and Yahoo! obtained from searches for the phrases "Toyota Production System," "World Class Manufacturing" and "Nissan Production Way". Versality: case studies of system implementations by other organisations than authoring automotive corporations. As a result of the comparison, it can be seen that the most complex and elaborate system is WCM, which has a multi-element structure as well as predetermined levels of sophistication. Relatively the simplest of the compared solutions turned out to be NPW. In the case of popularity, the leader is TPS in Google’s search engines, WCM in Bing and Yahoo!, while the least popular solution in the Internet’s space is the system by Nissan Motor Corporation. The versatility category indicates that the TPS and WCM systems have similar implementation capabilities, while NPW turns out to be a specific and exclusive solution for the Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance and has no external implementations. The results provide an overall picture of the situation regarding production systems in the automotive industry and can provide a starting point for more advanced analysis of existing solutions and allow the design of other systems.