Teoria i praktyka w nauczaniu projektowania uniwersalnego
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
20
Lista 2023
Status: | |
Warianty tytułu: |
Theory and practice in teaching universal design
|
Autorzy: | Gleń Piotr, Riekste Anna |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2023 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 1 |
Wolumen/Tom: | 19 |
Strony: | 87 - 96 |
Bazy: | BazTech | POL-index |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 31 sierpnia 2023 |
Abstrakty: | angielski | polski |
This article presents the results of the workshop work carried out in the classes of the subject "Universal Design" at the Faculty of Architecture of the Faculty of Construction and Architecture of Lublin University of Technology. The research concerned accessibility for people with disabilities of the Lublin University of Technology campus. The analyses developed by the students were used to introduce design solutions to improve the functionality of both the entire premise of the university campus and the architectural objects located on it. The urban planning assumption was analyzed, as well as the functional-utility of each object located on the campus | |
W niniejszym artykule przedstawione zostały wyniki prac warsztatowych przeprowadzonych na zajęciach z przedmiotu „Projektowanie uniwersalne” na kierunku Architektura, Wydziału Budownictwa i Architektury Politechniki Lubelskiej. Badania dotyczyły dostępności dla osób niepełnosprawnych kampusu Politechniki Lubelskiej. Celem było zaznajomienie studentów zarówno z teorią jak również z praktyką dotyczącą projektowania uniwersalnego. Studenci w pierwszej kolejności pozyskiwali wiedzę teoretyczną a następnie praktyczną z podstawowych zagadnień związanych z ergonomią i ograniczeniami dla osób niepełnosprawnych. Następnie przeprowadzono zajęcia terenowe uwzględniające analizy urbanistyczne kampusu PL jak również analizy poszczególnych budynków wchodzących w skład założenia. Opracowane przez studentów analizy służyły kolejno wprowadzaniu rozwiązań projektowych poprawiających funkcjonalność zarówno całego założenia kampusu uczelni jak również zlokalizowanych na nim obiektów architektonicznych. Analizowane było założenie urbanistyczne oraz funkcjonalno-użytkowe każdego z obiektów znajdującego się na kampusie |