Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Warianty tytułu:
Inter-organisational relationships on the basis of own research
Autorzy: Bańkowski Paweł
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Strony: 89 - 101
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 13 grudnia 2023
Abstrakty: polski | angielski
Nawiązywanie relacji międzyorganizacyjnych we współczesnym rynku jest ciągłą i niezbędną praktyką przedsiębiorców. Tworzenie wzajemnych stosunków przez różne organizacje to klucz do sukcesu oraz skuteczniejszego prowadzenia działalności. Z tego względu, przedsiębiorstwa tworzące sieci wewnątrz własnej struktury często stają się bardziej konkurencyjne. Celem artykułu jest identyfikacja relacji międzyorganizacyjnych między przedsiębiorstwem a macierzystym oddziałem firmy. Zwrócono uwagę na wpływ relacji na rozwój innowacyjności. Do analizy wykorzystane zostały badania przeprowadzone przez autora w przedsiębiorstwie z województwa lubelskiego. Celem badań było ustalenie wpływu relacji pomiędzy badanym przedsiębiorstwem a jego oddziałem na rozwój i innowacyjność. Wyniki wykazały, iż obydwie firmy rozwijają się dzięki wzajemnym stosunkom. Relacje między badanymi organizacjami z jednej strony sprzyjają konkurencyjności i tworzeniu innowacji, z drugiej: indywidualne zachowania i kultura pracy wpływają na ich efektywność.
Establishing inter-organisational relationships in today’s market is an ongoing and necessary practice for entrepreneurs. The creation of reciprocal relationships by different organisations is the key to success and more effective business. For this reason, companies that form networks within their own structure often become more competitive. The purpose of this article is to identify inter-organisational relationships between the parent company and the company’s branch. Attention is given to the impact of the relationship on the development of innovation. The analysis was based on research conducted by the author in an enterprise from the Lubelskie Voivodeship. The aim of the research was to determine the impact of the relationship between the studied company and its branch on development and innovation. The results showed that both companies develop due to mutual relationships. On the one hand, the relationship between the studied organisations fosters competitiveness and the creation of innovations, while on the other hand, individual behaviour and work culture influence their effectiveness.