Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza wykazu
Status:
Autorzy: Józwik Jerzy, Pytka Jarosław, Łukaszewicz Andrzej, Korga Sylwester, Żyła Kamil
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 204 - 212
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: This work was prepared within the project PM/SP/0065/2021/1 entitled “Method for airplane takeoff and landing distance measurement”, financed by the Ministry of Education and Science (Poland) as a part of the Polish Metrology Programme.
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 16th European-African Regional Conference of the ISTVS
Skrócona nazwa konferencji: 16th EARC ISTVS 2023
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 11 października 2023 do 13 października 2023
Miasto konferencji: Lublin
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Flying from grass airfields is associated with the risk of surface roughness and their impact on safety and comfort during take-off and landing. This paper presents the measurement method and experimental results of a study investigating the effect of terrain obstacle geometry on the aircraft landing gear dynamics. Three different models of terrain obstacle geometry were tested: rectangular, triangular and semi-circular. Experiments were conducted using the GOM PONTOS measuring system, which made it possible to perform a dynamic analysis of the landing gear of a Cessna 152 airplane passing over the obstacles. The study investigated dynamic parameters of three elements of the aircraft: landing gear wheel and leg as well as the fuselage, for which accelerations and velocities were measured when the aircraft was passing over the obstacles. The paper includes details of the measurement method as well as the results and their analysis.