Badanie doświadczeń użytkowników podczas pracy z aplikacjami mobilnymi współpracującymi z opaskami sportowym
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
spoza listy
Status: | |
Warianty tytułu: |
A study of the user experience while working with mobile applications cooperating with sports bands
|
Autorzy: | Czopek Szymon, Dzieńkowski Mariusz |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2023 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | polski |
Wolumen/Tom: | 29 |
Strony: | 391 - 398 |
Bazy: | BazTech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 29 grudnia 2023 |
Abstrakty: | angielski | polski |
The article analyses user experience while using two mobile applications, FitPro and Zepp Life that work with sports bands designed to monitor physical activity. As part of the study, the users were asked to perform tasks during which they used each app’s features. During the same research scenario, initially on the first application and then on the sec-ond application, the users’ eye activity was recorded by means of the eyetracker. Afterwards, each participant took part in a survey. Task completion time, eye-tracking indicators (the number of fixations, fixation duration, the number of blinks), users’ evaluation and the level of diagnosed errors were used for the comparative analysis. All the results proved that the FitPro application, despite containing fewer features, was more intuitive, easier to use, more efficient, had a clear interface and, as a result, was better rated by the users. | |
Artykułzawiera analizę doświadczeń użytkowników podczas korzystania z dwóch aplikacji mobilnych FitPro i Zepp Life, które współpracują z opaskami sportowymi przeznaczonymi do monitorowania aktywności fizycznej. W ramach badania, użytkownicy zostali poproszeni o wykonanie zadań, podczas których korzystali z poszczególnych funkcji aplikacji. Podczas realizacji tego samego scenariusza badawczego najpierw na pierwszej, a później na drugiej aplikacji, rejestrowano za pomocą eyetrackera aktywność ocznąużytkowników. Następnie każdy uczestnik brał udział w badaniu ankietowym. Do analizy porównawczej wykorzystano czas realizacji zadań, wskaźniki eyetrackingowe (liczba fiksacji, czas trwania fiksacji, liczba mrugnięć), ocenę użytkowników oraz liczbę zdiagnozowanych błędów. Wszystkie wyniki wykazały, że aplikacja FitPro mimo, że zawierałamniej funkcji, była bardziej intuicyjna, łatwiejsza w obsłudze, wydaj-niejsza, miała przejrzysty interfejs i w efekcie została lepiej oceniona przez użytkowników. |