Waste Plastic Pyrolytic Oil Blends as Valuable Fuels for Modern Compression Ignition Engines
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
40
Lista 2023
| Status: | |
| Autorzy: | Hunicz Jacek, Rybak Arkadiusz, Duda Kamil, Sivalingam Murugan, Mikulski Maciej |
| Dyscypliny: | |
| Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
| Rok wydania: | 2023 |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Język: | angielski |
| Numer czasopisma: | 32-0133 |
| Strony: | 1 - 10 |
| Scopus® Cytowania: | 1 |
| Bazy: | Scopus |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | TAK |
| Nazwa konferencji: | 2023 JSAE/SAE Powertrains, Energy and Lubricants International Meeting |
| Skrócona nazwa konferencji: | 2023 JSAE/SAE |
| URL serii konferencji: | LINK |
| Termin konferencji: | 29 sierpnia 2023 do 1 września 2023 |
| Miasto konferencji: | Kioto |
| Państwo konferencji: | JAPONIA |
| Publikacja OA: | NIE |
| Abstrakty: | angielski |
| This study tests the use of thoroughly-evaluated waste plastic pyrolytic oils (WPOs) as substitute fuels in a modern, single-cylinder, diesel research engine. Emissions results are supported by FTIR analysis of exhaust gases, identifying 20 species. The results show that contemporary Tier 4-compliant combustion systems with split injection can handle high polypropylene-based WPO content in diesel fuel without re-calibration. Combustion phasing is delayed only at near-idle loads. Hydrocarbon and CO emissions are elevated, but to an acceptable extent. Engine fueling with high admixtures of polystyrene- based WPO results in unstable combustion at low loads and emission issues across the whole load range. |