Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
40
Lista 2023
Status:
Autorzy: Hunicz Jacek, Rybak Arkadiusz, Duda Kamil, Sivalingam Murugan, Mikulski Maciej
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2023
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 32-0133
Strony: 1 - 10
Scopus® Cytowania: 1
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 2023 JSAE/SAE Powertrains, Energy and Lubricants International Meeting
Skrócona nazwa konferencji: 2023 JSAE/SAE
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 29 sierpnia 2023 do 1 września 2023
Miasto konferencji: Kioto
Państwo konferencji: JAPONIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
This study tests the use of thoroughly-evaluated waste plastic pyrolytic oils (WPOs) as substitute fuels in a modern, single-cylinder, diesel research engine. Emissions results are supported by FTIR analysis of exhaust gases, identifying 20 species. The results show that contemporary Tier 4-compliant combustion systems with split injection can handle high polypropylene-based WPO content in diesel fuel without re-calibration. Combustion phasing is delayed only at near-idle loads. Hydrocarbon and CO emissions are elevated, but to an acceptable extent. Engine fueling with high admixtures of polystyrene- based WPO results in unstable combustion at low loads and emission issues across the whole load range.