Waste Plastic Pyrolytic Oil Blends as Valuable Fuels for Modern Compression Ignition Engines
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
40
Lista 2023
Status: | |
Autorzy: | Hunicz Jacek, Rybak Arkadiusz, Duda Kamil, Sivalingam Murugan, Mikulski Maciej |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2023 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 32-0133 |
Strony: | 1 - 10 |
Scopus® Cytowania: | 0 |
Bazy: | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | 2023 JSAE/SAE Powertrains, Energy and Lubricants International Meeting |
Skrócona nazwa konferencji: | 2023 JSAE/SAE |
URL serii konferencji: | LINK |
Termin konferencji: | 29 sierpnia 2023 do 1 września 2023 |
Miasto konferencji: | Kioto |
Państwo konferencji: | JAPONIA |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | angielski |
This study tests the use of thoroughly-evaluated waste plastic pyrolytic oils (WPOs) as substitute fuels in a modern, single-cylinder, diesel research engine. Emissions results are supported by FTIR analysis of exhaust gases, identifying 20 species. The results show that contemporary Tier 4-compliant combustion systems with split injection can handle high polypropylene-based WPO content in diesel fuel without re-calibration. Combustion phasing is delayed only at near-idle loads. Hydrocarbon and CO emissions are elevated, but to an acceptable extent. Engine fueling with high admixtures of polystyrene- based WPO results in unstable combustion at low loads and emission issues across the whole load range. |