Muzyka a decyzje zakupowe
Fragment książki (Rozdział w monografii)
MNiSW
20
Poziom I
| Status: | |
| Autorzy: | Dadacz Patrycja, Bojanowska Agnieszka |
| Dyscypliny: | |
| Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Język: | polski |
| Strony: | 31 - 40 |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | TAK |
| Licencja: | |
| Sposób udostępnienia: | Otwarte repozytorium |
| Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
| Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
| Data opublikowania w OA: | 23 października 2024 |
| Abstrakty: | polski |
| Poniższy rozdział zawiera przegląd badań dotyczących budowania emocji u konsumenta przez muzykę i ich wpływu na decyzje zakupowe. Już od dziecka człowiek uczy się, jak rozpoznawać emocje w muzyce. Wykorzystując ją w marketingu, można pomóc w budowie wizerunku marki i komunikacji z klientem. Odpowiednio dobrana do grupy docelowej muzyka potrafi wpłynąć na emocje odbiorcy, szczególnie te pozytywne, które pomagają w skuteczniejszym i szybszym podjęciu decyzji zakupowej. Sztuka dźwiękowa jest także dopełnieniem wachlarza doznań emocjonalnych wykorzystywanym w marketingu sensorycznym. Znaczenie ma nie tylko gatunek słuchanej melodii, ale także jej tempo, nasycenie oraz miejsce, w którym jest odtwarzana. Głównym celem niniejszego rozdziału jest udowodnienie, że muzyka może wpływać na zakup impulsywny i budowę lojalności klienta wobec marki. |
