Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Dadacz Patrycja, Bojanowska Agnieszka
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Strony: 31 - 40
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 12 grudnia 2023
Abstrakty: polski
Poniższy rozdział zawiera przegląd badań dotyczących budowania emocji u konsumenta przez muzykę i ich wpływu na decyzje zakupowe. Już od dziecka człowiek uczy się, jak rozpoznawać emocje w muzyce. Wykorzystując ją w marketingu, można pomóc w budowie wizerunku marki i komunikacji z klientem. Odpowiednio dobrana do grupy docelowej muzyka potrafi wpłynąć na emocje odbiorcy, szczególnie te pozytywne, które pomagają w skuteczniejszym i szybszym podjęciu decyzji zakupowej. Sztuka dźwiękowa jest także dopełnieniem wachlarza doznań emocjonalnych wykorzystywanym w marketingu sensorycznym. Znaczenie ma nie tylko gatunek słuchanej melodii, ale także jej tempo, nasycenie oraz miejsce, w którym jest odtwarzana. Głównym celem niniejszego rozdziału jest udowodnienie, że muzyka może wpływać na zakup impulsywny i budowę lojalności klienta wobec marki.