Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2023
Status:
Autorzy: Szydło Joanna, Czerniawska Mirosława, Rzepka Agnieszka, Fariñas Bernabe Alonso
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2023
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 4
Wolumen/Tom: 87
Strony: 1 - 29
Impact Factor: 1,0
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 3
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: This research was funded under the International Academic Partnership Programme No. BPI/PST/2021/1/00011/U/00001 with the Polish National Agency for Academic Exchange.
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 27 stycznia 2024
Abstrakty: angielski
The aim of this article is to diagnose the level of inclusion in the management of representatives of other cultures. This article introduces the idea of inclusive management, develops a model of inclusive management of an organisation in a cultural aspect, and applies the Inclusive Management Scale – an original research tool which can be used to diagnose the level of inclusion in management in the following dimensions: cognitive, affective and behavioural, and enables precise indication of strengths and weaknesses in a given area. The results of research conducted in 452 organisations based in Poland are presented. The research shows that Polish managers, with regard to the behavioural and affective dimensions, are at the first level of ethnorelativism. It should be noted that they tend to accept representatives of other cultures and undertake cooperation in spite of differences but do not have sufficient knowledge and determination on how to manage in a fully inclusive manner. Their knowledge of how to adapt and integrate foreigners should be improved. On a cognitive level, they are in a transitional phase between ethnocentric and ethnorelativist approaches to managing culturally different people. It has also been observed that managers of large organisations are more willing and better prepared to manage inclusively than managers of smaller entities.