Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Zawada-Michałowska Magdalena, Pieśko Paweł
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 285 - 289
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Scopus | IEEE Xplore
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: This work was prepared within the project PM/SP/0064/2021/1 titled “Intelligent measurement techniques in the diagnosis and forecasting of shaft cracks and their dimensional and shape accuracy”, financed by the Ministry of Education and Science (Poland) as a part of the Polish Metrology Programme.
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 10th International Workshop on Metrology for AeroSpace
Skrócona nazwa konferencji: 10th MetroAeroSpace 2023
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 19 czerwca 2023 do 21 czerwca 2023
Miasto konferencji: Milan
Państwo konferencji: WŁOCHY
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The paper presents the use possibilities of computed tomography for verifying the correct assembly of a snap-fit joint in a thin-walled aerospace structure. A new generation METROTOM 1500 CT system of Zeiss was used for this purpose. The assembled thin-walled aircraft structure, consisting of a base and a cover, made of EN AW-2024 T351 wrought aluminum alloy, was tested. The base and the cover were connected together by designed snap-fit connection. The inner side of the assembled structure was verified in order to present the strength of computed tomography, which is its advantage over other measurement technologies. The compliance of the real solid with the CAD model as well as the diameters of the holes were tested. Based on the obtained results, it was found that in each case the diameter of the hole was smaller than assumed. In addition, the incompatibility of the real outline with the nominal outline was observed.