Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
5
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Effect of supply voltage on openning lag time of pulse gas injector: experimental tests
Autorzy: Duk Mariusz, Czarnigowski Jacek, Jakliński Piotr
Rok wydania: 2013
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 10
Strony: 79 - 81
Bazy: INSPEC | SCOPUS | BAZTECH
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule przedstawiono wyniki badań stanowiskowych impulsowego wtryskiwacza gazu przeznaczonego do samochodowych instalacji zasilania paliwem gazowym. Badania obejmowały analizę wpływu napięcia zasilania na zwłokę załączania wtryskiwacza rozumianą jako czas od początku impulsu sterującego do początku ruchu elementu zaworowego. Zwłoka ta decyduje o najmniejszym z możliwych czasie impulsu sterującego jaki może powodować realizację wtrysku przez impulsowy wtryskiwacz gazu, a przez to o zakresie jego stosowalności. Przedstawiono wyniki badań 6 typów wtryskiwaczy, różniących się konstrukcją zarówno elementu zaworowego jak i cewki elektromagnetycznej. Wykazano także znaczący wpływ wartości napięcia zasilania na analizowaną zwłokę
The paper presents an resaults of expetimental research of a pulse gas injector for car gas supply systems. Research shows efect of voltage changind on opening lag time; the lag is understood as the time between the occurence of a control signal and the start of the valve movement. The lag determines the minimal duration of the control signal that can be executed by the injector, and thus the injector’s applicability. The analysis covers 6 injector types that differ in design of both the valve element and the c The tesults were used to construct a model of opening lag in the function of supply voltage. The experiments revealed that the supply voltage strongly affects the opening lag.