Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
8
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Impact of CRM on marketing activities of the company
Autorzy: Bojanowska Agnieszka
Rok wydania: 2013
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 9
Wolumen/Tom: 58
Strony: 66 - 75
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Koncepcja zarządzania relacjami z klientami (CRM) niewątpliwie wywodzi się z marketingu. W obecnych czasach jest wdrażana w wielu przedsiębiorstwach, w wielu branżach. Niejednokrotnie nieuniknione jest współistnienie CRMu i marketingu w firmie. Niniejszy artykuł ukazuje w jaki sposób CRM może wpływać na działania marketingowe firmy. Jednocześnie podejmuje dyskusję na temat tego czy koncepcja CRM jest nadal podrzędna w stosunku do marketingu, czy też marketing staje się narzędziem w procesie budowania relacji z klientami. W artykule kolejno omówiono marketingowe korzenie koncepcji CRM, działania marketingowe, narzędzia CRM do komunikacji z klientami w służbie marketingu, odniesienie koncepcji CRM do PR, jako elementu marketingu oraz przykłady wykorzystania współpracy CRMu z marketingiem dla firmy.
IN this paper was shown a discussion about possibilities of CRM (customer relationship management) influence on marketing activities in business. Marketing roots of CRM were presented. An issue of superiority or inferiority between CRM and marketing was discussed. There were also pointed some elements of marketing mix (by Borden) where CRM can have the clearest influence. The author has focused on possibilities of impact obtaining by new CRM tools such as chatbot. IT was also shown how CRM can affect on PR activities in business.