Marketingowy wymiar zachowań przedsiębiorczych na przykładzie mikroprzedsiębiorstw handlowych
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
8
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
The marketing dimension of entrepreneurial behaviour exemplified by commercial microenterprises
|
Autorzy: | Skowron Stanisław |
Rok wydania: | 2013 |
Wersja dokumentu: | Drukowana |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 9 |
Wolumen/Tom: | 58 |
Strony: | 456 - 464 |
Bazy: | BazEkon |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
Przedmiotem niniejszej publikacji jest diagnoza potencjału przedsiębiorczego mikroprzedsiębiorstw handlowych, rozumianego tu jako względnie trwała zdolność danego podmiotu do zachowań przedsiębiorczych. Istotnym jej dopełnieniem jest diagnoza aktywności marketingowej tych firm oraz aktywności instytucji około biznesowych działających w otoczeniu firm. Badaniami objęto ogółem ponad 400 firm - mikroprzedsiębiorstw handlowych działających w dwóch regionach Polski: region A - na zachodzie kraju, region B -na wschodzie kraju. W obu regionach próba badawcza była podobnie liczna, tj. po ok. 200 firm. Zachowania przedsiębiorcze mikroprzedsiębiorstw handlowych w badanych regionach Polski ukazują dość pesymistyczny obraz stanu potencjału przedsiębiorczego tych firm. Diagnoza potencjału przedsiębiorczego oraz aktywności marketingowej i korzystania z instytucji wsparcia około biznesowego tworzą spójny obraz przedsiębiorczości firm sektora MSP. | |
The subject matter of the present publication is the diagnosis of entrpreneurial potential of commercial microenterprises, understood here as a relatively stable of a given subject to exhibit entrepreneurial behaviour. A sigificant supplement is the diagnosis of marketing activity of those companies, as well as of the marketing activity of business-related institutions functioning in the environment of the companies. The study involved over 400 companies - commercial microenterprises functioning in two regions of Poland: region A - in the west of the country, and region B - in the east . In both regions, the sample was similar in terms of number - about 200 companies in each of them. Entrepreneurial behaviour of commercial microenterprises in the studied regions of Poland present rather pessimistic imagge of of the condition of the entrepreneurial potential of those companies. The diagnosis of the preneurial potential and marketing activity and making use of the institutions of business-related support create a coherent image of the entrepreneurship of SME sector companies. |