Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
70
Lista 2024
Status:
Autorzy: Pachura Aneta , Kmiotek Krystyna, Kmiotek Krystyna, Smolarek Małgorzata Katarzyna, Dzieńdziora Joanna, Rzepka Agnieszka, Duháček Šebestová Jarmila
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2024
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 4, Pt 2
Wolumen/Tom: 30
Strony: 255 - 270
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 31 grudnia 2023
Abstrakty: angielski
This article is based on empirical research conducted in SMEs in several countries: the Czech Republic, Slovakia, Lithuania, and Poland. The basis for empirical recognition was the assumption that it is possible to develop a positive attitude among employees towards work. The research problem concerned the search for the characteristics of the organizational environments of SMEs in the context of achieving job satisfaction. The research question was, “How and with what mechanisms can the positive attitudes of employees towards their work be strengthened?” To measure employees’ attitudes toward work, quantitative research was carried out using a questionnaire on a sample of 590 respondents. The key dimensions of satisfaction in the workplace were analyzed; these included the quality of management processes, social communication, interpersonal relations, remuneration or self-realization, and fulfillment of competence potential. Summing up the results of the empirical research, it is worth emphasizing that SME employees noticed many different factors affecting, to a greater or lesser extent, their perceptions of professional satisfaction. Among these, they most often mentioned detailed elements of the general context of achieving satisfaction in relation to, for example, individual abilities and skills, interpersonal relationships, communication processes, and reward and motivation systems.