Analysis of how universal design principles impact on the perception of virtual museum interfaces
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
spoza listy
Status: | |
Warianty tytułu: |
Analiza wpływu zastosowania projektowania uniwersalnego na postrzeganie interfejsów wirtualnych muzeów
|
Autorzy: | Nicpoń Dawid, Wach Weronika, Skublewska-Paszkowska Maria |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2023 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Wolumen/Tom: | 28 |
Strony: | 279 - 284 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 30 września 2023 |
Abstrakty: | angielski | polski |
The research presented in this paper aims to analyse the impact of using universal design in implementation of virtual museum interfaces to user perception. The experiment uses collaboration with the Museum of the History of the City of Lublin to create the web application which presents virtual exhibits. The application was based on the React JavaScript framework, which enabled the creation of a basic web interface and the React 360 to generate the three-dimensional view. During research, the implemented application was compared with the muzeumpuck.wkraj.pl website, which does not conform to the universal design principles. The main research method consisted of eye-tracking technology and the LUT survey. The analysis of the results shows the interface which follows the principles of universal design was easier to navigate. The time of searching for specific elements on that interface was shorter than in other applications as well. | |
Badania przedstawione w niniejszym artykule mają na celu analizę wpływu zastosowania projektowania uniwersalnego w implementacji wirtualnych interfejsów muzealnych na percepcję użytkowników. W celu stworzenia aplikacji interne-towej, która prezentuje wirtualne eksponaty, nawiązano współpracę z Muzeum Historii Miasta Lublina. Aplikacja zo-stała oparta na javascriptowym szkielecie programistycznym React, który umożliwił stworzenie podstawowego interfej-su webowego oraz React 360 do wygenerowania trójwymiarowego widoku. W trakcie badań porównano zaimplemen-towaną aplikację z serwisem muzeumpuck.wkraj.pl, który nie spełnia zasad projektowania uniwersalnego. Główną metodą badawczą była technologia eye-trackingowa oraz lista kontrolna LUT. Z analizy wyników wynika, że interfejs zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego był łatwiejszy w nawigacji. Czas wyszukiwania poszczególnych ele-mentów na tym interfejsie był również krótszy niż w innej aplikacji. |