Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza wykazu
Status:
Autorzy: Caban Jacek, Seńko Jarosław, Słowik Tomasz, Dowkontt Szymon
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 294 - 301
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 23rd International Scientific Conference Engineering for Rural Development
Skrócona nazwa konferencji: 23rd ISC ERDev
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 22 maja 2024 do 24 maja 2024
Miasto konferencji: Jelgava
Państwo konferencji: ŁOTWA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 24 maja 2024
Abstrakty: angielski
Despite continuous scientific and research work on new power systems for motor vehicles, machines and various devices, the combustion engine is still the dominant power supply system for this type of technical objects. The operation of a compression-ignition piston engine is initiated during the starting process and uses various starting devices and systems for this purpose. Currently, the most popular starting system for a piston combustion engine is the use of a system based on an electric starter. In general, the starting process of a compression-ignition piston engine depends on the following factors: technical condition of the starting system, technical condition of the engine, battery charge level, lubricating properties, engine standstill time, engine and ambient temperature, type of fuel, etc. The article presents research on the electrical parameters of the start-up process of a single-cylinder compression-ignition engine with variable fuel injection parameters and ambient temperature conditions. The increased fuel dose had a positive effect on engine starting and reduced load on the starting system. Knowledge of the values of the electrical parameters of the starting process is important not only for the user (vehicle driver, agricultural machine operator, etc.), but primarily for designers of modern starting systems for combustion engines and service personnel. The obtained results of testing the electrical parameters of an internal combustion engine during start-up may be helpful in designing new drive systems supported by a compression-ignition internal combustion engine.