Concept of Automatedcar Battery Assembly Lline
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
40
Lista 2024
Status: | |
Warianty tytułu: |
Koncepcja zautomatyzowanej linii montażu baterii samochodowych
|
Autorzy: | Domińczuk Jacek, Gałat Małgorzata |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2024 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 2 |
Wolumen/Tom: | 124 |
Strony: | 38 - 46 |
Bazy: | DOAJ | Google Scholar | Index Copernicus International PBN BazTech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 1 lipca 2024 |
Abstrakty: | angielski | polski |
This paper presents the concept of an automotive battery assembly line. The line includes in its structure fully and semi-automated assembly sockets, as well as manual assembly sockets. The transport between the sockets is carried out using an AGV autonomous trolley system. The selection of the assembly process execution method wasbased on an analysis of the technical feasibility of the process as well as an analysis of the occupation timeof individual assembly stations. The resulting line structure indicates to what extent the automation of the assembly process contributes to a change in material flow and influences the way the process is carried out, including avariety of technical means used. The paper presents an analysis of the useof particularworkstations. As a criterion for optimization, the occupation time was taken in relation to the cycle time, which translates into the optimal use of resources involved in the production process. | |
W artykule przedstawiono koncepcję linii montażu baterii samochodowych. Linia ta zawiera w swojej strukturze gniazda montażowe w pełni zautomatyzowane, częściowo zautomatyzowane oraz gniazda montażu rączego.Transport pomiędzy gniazdami realizowany jest z wykorzystaniem systemu wózków autonomicznych AGV. Wybór sposobu realizacji procesu montażu został oparty na analizie możliwości technicznych realizacji procesu jak również analizie czasu zajęcia poszczególnych stanowisk montażowych. Otrzymana struktura linii wskazuje w jakim stopniu automatyzacja procesu montażu przyczynia się do zmiany przepływu materiałów i wpływa na sposób realizacji procesu, w tym na różnorodność zastosowanych środków technicznych. W pracy zaprezentowano analizę wykorzystania poszczególnych stanowisk roboczych. Analiza ta posłużyła do przeprowadzenia optymalizacji przebiegu linii montażu komponentów.Jako kryterium optymalizacji przyjęto czas zajęcia stanowiska w stosunku do czasu cyklu co przekłada się na optymalne wykorzystanie zasobów zaangażowanych w proces produkcyjny. |