Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Warianty tytułu:
Analysis of the usability of selected auction websites
Autorzy: Duwer Adrian, Dzieńkowski Mariusz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2024
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Wolumen/Tom: 31
Strony: 138 - 144
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 czerwca 2024
Abstrakty: angielski | polski
The selection and use of an e-commerce service can be conditioned byits properties such as ease of use, intuitiveness, productivity, offered functionalities, and aesthetic appeal. Within this study, the usability of three popular auction web-sites: eBay, Amazon, and Allegro, was examined. Selected interfaces of these websites and the ways in which users use them were analyzed. For this purpose, an experiment was prepared and conducted consisting of two parts: a survey and eye-tracking tasks. The obtained results indicate differences in usability among the websites. Suggestions provided by users show that despite the popularity of each of these well-known services, there are still some of their elements that require improvement and enhancement.
Wybór i korzystanie z serwisu e-commerce może być warunkowane jego właściwościami, takimi jak łatwość użycia, intuicyjność, produktywność, oferowane funkcjonalności oraz walory estetyczne. W ramach tej pracy zbadano użytecz-ność trzech popularnych serwisów aukcyjnych: eBay, Amazon oraz Allegro. Analizie poddano wybrane interfejsy tych serwisów oraz sposoby w jaki sposób użytkownicy z nich korzystają. W tym celu przygotowano i przeprowadzono eks-peryment składający się z dwóch części: ankietowej oraz eyetrackingowej. Otrzymane wyniki wskazują różnice w uży-teczności pomiędzy badanymi serwisami. Sugestie dostarczone przez użytkownikówpokazują,że pomimo popularności każdego z tych znanych serwisów, wciąż pewne ich elementy wymagają usprawnień i poprawy.