Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Krawczyk Dorota, Kłopotowski Maciej, Gawryluk Dorota, Werner-Juszczuk Anna Justyna, Sadowska Beata, Siuta-Olcha Alicja, Babiarz Bożena, Cholewa Tomasz, Krasoń Joanna , Miąsik Przemysław, Bocian Martyna
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: This research was funded by the commissioned task entitled VIA CARPATIA Universities of Technology Network named after the President of the Republic of Poland Lech Kaczynski, contract No. MEiN/2022/DPI/2577, action entitled ISKRA - building inter-university research teams VC/WB-IIL/4/2023.
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Sport activities and a green environment to spend time in are vitally important for children’s health and well-being. In this study, we focused on 353 kindergartens in towns located in eastern Poland (Białystok, Lublin, and Rzeszów). Only 41% of the kindergartens were located in buildings designed for them. Twenty-five percent of the buildings had large, well-organized recreation grounds on their plots that guarantee proper activities for children among greenery. The situation was much better in the case of public buildings constructed in the 1960s–1970s than in new private ones, mostly located in buildings adopted for kindergartens or on the ground floors of apartment buildings, or ex-single-family houses. Nearly one-third of the kindergartens had no playground and greenery. The results of analysis show that it is necessary to develop a national strategy for planning new kindergartens with green playgrounds, as well as to provide more comprehensive greening subsidy schemes in case of existing education facilities.