Assessment of Electromagnetic Fields in Trolleybuses and Electric Buses: A Study of Municipal Transport Company Lublin’s Fleet
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
140
Lista 2024
Status: | |
Autorzy: | Mazurek Paweł, Chudy Aleksander, Hołyszko Piotr |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2024 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 14 |
Wolumen/Tom: | 17 |
Numer artykułu: | 3412 |
Strony: | 1 - 21 |
Impact Factor: | 3,0 |
Web of Science® Times Cited: | 0 |
Scopus® Cytowania: | 0 |
Bazy: | Web of Science | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Finansowanie: | This work was supported by the Lublin University of Technology (Grant No. FD-20/EE- 2/403 and Grant No. FD-20/EE-2/412) |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 11 lipca 2024 |
Abstrakty: | angielski |
As electromobility and especially the electrification of public transportation develops, it is necessary to safeguard human health and minimize environmental impact. Electromagnetic fields generated by the current flowing through on-board batteries, installations, converters, propulsion, air conditioning, heating, lighting, or wireless communication systems in these vehicles may pose risks to drivers and passengers. This research investigates electromagnetic fields induced by extreme low-frequency currents and permanent magnets on electric and trolleybuses implanted in Lublin, Poland. The identification of electromagnetic fields concerned an electric bus model and two trolleybus models. A comparative analysis of the results obtained with the permissible limits in the environment was carried out. |