Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
0
brak dyscyplin
Status:
Autorzy: Ambrożkiewicz Bartłomiej, Dzienis Paweł, Ambroziak Leszek, Koszewnik Andrzej, Syta Arkadiusz, Ołdziej Daniel , Pakrashi Vikram
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2024
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 14
Numer artykułu: 17211
Strony: 1 - 21
Impact Factor: 3,8
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: The research leading to these results has received funding from the commissioned task entitled “VIA CARPATIA Universities of Technology Network named after the President of the Republic of Poland Lech Kaczyński” con- tract no. MEiN/2022/DPI/2575 action entitled “In the neighbourhood—inter-university research internships and study visits”.
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: angielski
This work experimentally addresses damage calibration of an unmanned aerial vehicle in operational condition. A wide range of damage level and types are simulated and controlled by an electric motor via pulse width modulation in this regard. The measurement is carried out via established protocols of using a piezo-patch on one of the 8 arms, utilising the vibration sensitivity and flexibility of the arms, demonstrating repeatability of such protocol. Subsequently, recurrence analysis on the voltage time series data is performed for detection of damage. Quantifiers of damage extent are then created for the full range of damage conditions, including the extreme case of complete loss of power. Experimental baseline condition for no damage condition is also established in this regard. Both diagonal-line and vertical-line based indicators from recurrence analysis are sensitive to the quantitative estimates of damage levels and a statistical test of significance analysis confirms that it is possible to automate distinguishing the levels of damage. The damage quantifiers proposed in this paper are useful for rapid monitoring of unmanned aerial vehicle operations of connection.