Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2024
Status:
Autorzy: Miłosz Marek, Plechawska-Wójcik Małgorzata, Dzieńkowski Mariusz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2024
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 15
Wolumen/Tom: 14
Numer artykułu: 6583
Strony: 1 - 20
Impact Factor: 2,5
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 27 lipca 2024
Abstrakty: angielski
The T1DCoach mobile application is designed to educate patients—children with type 1 diabetes (T1D) and their caregivers and diabetes educators. The idea behind the mobile application is that its users perform actions that the patient needs to perform in real life. These include measuring blood glucose levels, operating the insulin pump, meal calculation, bolus administration, etc. These in-application activities are performed on the patient’s digital twin. To increase user engagement, gamification elements have been implemented in the application. An important element of the T1DCoach mobile application is its interface, which should be adapted to very different groups of users: children, their caregivers and educators. In addition to presenting the T1DCoach application, the paper presents the stage examining the quality of the interface using three research groups: children, their caregivers and educators. The research was conducted using the scenario method, using eye-tracking, recording activities and thinking aloud. After the application testing sessions, surveys were carried out using the System Usability Scale method and focus group interviews were conducted. The research results are presented in the article along with the most important recommendations for improving the application interface.