Vibroacoustic Diagnostics of Electronic Parking Brake System
Fragment książki (Rozdział monografii pokonferencyjnej)
MNiSW
20
Poziom I
Status: | |
Autorzy: | Ambrożkiewicz Bartłomiej, Wójcik Łukasz |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Strony: | 751 - 755 |
Scopus® Cytowania: | 0 |
Bazy: | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | 16th International Conference on Electronics, Computers and Artificial Intelligence |
Skrócona nazwa konferencji: | ECAI 2024 |
URL serii konferencji: | LINK |
Termin konferencji: | 27 czerwca 2023 do 28 czerwca 2024 |
Miasto konferencji: | Iasi |
Państwo konferencji: | RUMUNIA |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | angielski |
This article reports the new approach in the diagnostics of Electronic Parking Brake (EPB). Module, the electromechanic part that is used as literally electronic brake and in a hill-holder system. Each module contains the gear system, that consists of 4 rotating elements: pinion gear, worm gearbox, electric motor, and spur gear that can suffer the damage during its operation. In order to precisely define the defective element, we focus on its diagnostics with piezoelectric sensors, i.e. Micro Fiber Composite (MFC). Each of mounted piezoelectric sensors on the EPB’s housing is sensitive to the vibrations during its operation. Recorded voltage time-series are used for the quantitative estimation of the module’s condition with help of several statistical indicators. Such approach allows to state, which of elements generates high amplitudes and should be replaced. The proposed approach is the alternative to the diagnostics method applied in the company dealing with the regeneration of the EPB’s modules. |