Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Bańkowski Paweł
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 223 - 231
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
In today's reality, organizations attach great importance to the human capital and atmosphere of the teams they build. The research is on for a pattern of qualities, a set of which would guarantee effective and conflict-free functioning of the team. The purpose of the article is to verify whether the teams working in the studied organization are characterized by the HERO principle. The organization included in the study is a global enterprise with many branches around the world. The study used a diagnostic survey method with a survey questionnaire, and the survey covered two subsidiaries of the organization. The results of the survey identify the characteristics of the HERO principle in the analyzed organization. Teams characterized by honesty, empathy, respect and open-minded function better in a competitive environment. The results presented show that the HERO principle in a team characterizes companies with international reach.