Zwłoka samozapłonu paliwa w nieustalonych warunkach pracy silnika o zapłonie samoczynnym
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
4
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
Ignition lag in the transient operating conditions of the diesel engine
|
Autorzy: | Longwic Rafał, Lotko Wincenty, Sander Przemysław |
Rok wydania: | 2013 |
Wersja dokumentu: | Drukowana |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 10 |
Strony: | 3541 - 3552 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
W artykule przedstawiono wyniki badań silnika o zapłonie samoczynnym w warunkach swobodnego rozpędzania. Przeanalizowano w szczególności powody wzrostu kąta zwłoki samozapłonu paliwa w warunkach swobodnego rozpędzania w stosunku do porównywalnych warunków statycznych. Na podstawie uzyskanych wyników badań zbudowano modele regresyjne. | |
In the paper gives the results of research of Diesel engine in the transient operations conditions. Examined in particular the reasons for the increase in the angle of ignition lag in transient operating conditions to comparable conditions. On the basis of the obtained results of regression models were built. |