Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Gandzel Agnieszka, Charlak Michał
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Strony: 49 - 62
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 9 sierpnia 2024
Abstrakty: polski | angielski
Media społecznościowe są jednym z najpopularniejszych nośników informacji. Korzystają z nich wszyscy, nawet dzieci. Social media znalazły swoje zastosowanie również w edukacji. Dlatego też w artykule przedstawiono pojęcie mediów społecznościowych, scharakteryzowano najpopularniejsze z nich, a także opisano wyniki własnych badań empirycznych, które przeprowadzone zostały na grupie 55 nauczycieli. Niniejszy artykuł ma na celu przedstawienie sposobów wykorzystania social mediów przez nauczycieli oraz wskazanie na ich znaczenie w edukacji. Do opisu części teoretycznej posłużyła metoda analityczno-syntetyczna, dzięki której dokonano analizy literatury przedmiotu, natomiast w części empirycznej wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego, gdzie narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety.
Social media is one of the most popular media of information. Even children use them, as well as teenagers, adults or the elderly. Social media have also found their application in education. Therefore, the article introduces the concept of social media, characterizes the most popular ones, and describes the results of our own empirical research, which was conducted on a group of 55 teachers. The purpose of the article is to present the scale and uses of social media by teachers and to point out their importance in education. For the description of the theoretical part, the analytical and synthetic method was used, through which the analysis of the literature on the subject was carried out, while the part in the empirical part used the method of diagnostic survey, where the research tool was a survey questionnaire.