Problemy eksploatacyjnego zużycia wtryskiwaczy stosowanych w zasobnikowych układach wtrysku oleju napędowego
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
4
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
Wear and tear problems used injectors in common rail systems
|
Autorzy: | Longwic Rafał, Sander Przemysław, Lotko Wincenty, Gielniewski Robert, Gardyński Leszek |
Rok wydania: | 2013 |
Wersja dokumentu: | Drukowana |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 10 |
Strony: | 1709 - 1718 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
W pracy dokonano analizy przyczyn niezdatności par precyzyjnych zasobnikowego układu wtrysku oleju napędowego. Wykonano badania eksploatacyjnego zużycia wtryskiwaczy pojazdu dostawczego wiodącej marki. Oceniono wybrane parametry trybologiczne materiału, z którego wykonano wtryskiwacz oraz parametry fizykochemiczne oleju napędowego, którym zasilano silnik. Dokonano uogólnień w zakresie przyczyn powstawania stanu niezdatności, zwłaszcza w przypadku niewielkich przebiegów pojazdu. | |
In an analysis of the causes of failure of precise pairs the storage Common Rail systems. The test was performed and tear wear injector delivery vehicle of a leading brand. Rated parameters tribological material of the injector made and physico-chemical parameters of diesel fuel, which was made as to the engine. Generalizations have been made in terms of causes of State failure, especially in the case of small runs of the vehicle. |