Zastosowania programów oraz aplikacji graficznych do opracowywania wizualizacji danych i informacji w kształceniu zrównoważonym
Fragment książki (Rozdział w monografii)
MNiSW
20
Poziom I
Status: | |
Warianty tytułu: |
The Use of Programs and Graphic Applications for the Development of Data and Information Visualization in Sustainable Education
|
Autorzy: | Paśnikowska-Łukaszuk Magdalena, Lipska Ewa, Konieczna Karolina , Tomczyk Karolina, Cieplak Pola |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Strony: | 33 - 48 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 9 sierpnia 2024 |
Abstrakty: | polski | angielski |
W artykule przedstawiono problematykę wizualizacji komputerowej. Omówiono znaczenie grafiki komputerowej w procesie wizualizacji. Ukazano rolę stosowania grafiki komputerowej w różnych dziedzinach życia i nauki. Opisano najczęściej używane programy oraz aplikacje wykorzystywane w procesie wizualizacji. Przedstawiono sposoby opracowywania danych i informacji, na podstawie których dokonuje się interpretacji. Na koniec wyjaśniono znaczenie stosowania wizualizacji w aspekcie zrównoważonego rozwoju. | |
The article presents the problem of computer visualization. The importance of computer graphics in the visualization process was discussed. The importance of using computer graphics in various fields of life and science was presented. The most frequently used programs and applications used in the visualization process are described. Methods of processing data and information on the basis of which interpretation is made are presented. Finally, the importance of using visualization in terms of sustainable development was presented. |