Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza wykazu
Status:
Autorzy: Kusiak Tomasz, Bulzak Tomasz, Lis Konrad, Wójcik Łukasz, Winiarski Grzegorz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 101 - 113
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: The research was financed in the framework of the project: Development of new rolling technologies for rail axle forgings, No. LIDER/9/0060/L-12/20/NCBR/2021. Total cost of the Project: 1 466 831.25 PLN. The project is financed by the National Centre for Research and Development under the 12th edition of the LIDER Programme.
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 2nd International Conference on Engineering Manufacture 2024
Skrócona nazwa konferencji: EM 2024
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 9 maja 2024 do 10 maja 2024
Miasto konferencji: Porto
Państwo konferencji: PORTUGALIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
This paper presents results from fatigue analysis material of a railway axle forging produced by the skew rolling method in a CNC rolling mill designed at the Lublin University of Technology. The Computer Numerical Control (CNC) solution used allows for a controlled execution of the tools movement sequence. As a result, it is possible to obtain any elongated stepped product with a single tool set. A great advantage of skew rolling is the efficiency of the process, as well as the occurrence of significantly lower forces compared to other metal forming technologies. Given the advantages of skew rolling, tests were undertaken to produce a 1:5 scale railway axle in a CNC skew rolling mill. EA1N material was used for testing and the rolling process was carried out at 1180 °C. The railway axes were then subjected to a heat treatment (normalising annealing). In the analysis carried out on the resulting railway axles, the results of fatigue tests under a complex stress state, i.e. bending and torsion loading, are presented. The obtained values of the fatigue analysis of the material of the railway axle forging were referred to the EN 1326:2021-02 standard for the production of railway axles. Based on the fatigue results obtained, it was found that the railway axle forging rolled in a CNC skew rolling mill meets the fatigue assumptions for the railway axle contained in EN 1326:2021-02.