Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Bulzak Tomasz, Kusiak Tomasz, Lis Konrad, Wójcik Łukasz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 21 - 30
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: The research was financed in the framework of the project: Development of new rolling technologies for rail axle forgings, No. LIDER/9/0060/L-12/20/NCBR/2021. Total cost of the Project: 1 466 831.25 PLN. The project is financed by the National Centre for Research and Development under the 12th edition of the LIDER Programme.
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 2nd International Conference on Engineering Manufacture 2024
Skrócona nazwa konferencji: EM 2024
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 9 maja 2024 do 10 maja 2024
Miasto konferencji: Porto
Państwo konferencji: PORTUGALIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Railway axle forgings are manufactured using open die forging technologies on hydraulic presses or rotary swaging machines. Railway axles made of EA1N steel according to EN 13261 should be characterised by a homogeneous ferrite–perlite structure. This article considers the impact of cross wedge rolling technology on the microstructure quality of railway axles. Numerical simulation using the finite element method was carried out. The results of the numerical simulations made it possible to determine the value and distribution of plastic strain in the railway axle forging. In the laboratory tests carried out, railway axle forgings were obtained for microstructure studies. The tests carried out showed a strong relationship between the plastic deformation value and the microstructure state of the obtained railway axle forgings. The microstructure of EA1N steel after rolling and air cooling shows a large inhomogeneity of ferrite and pearlite grain sizes. The heat treatment carried out by normalizing achieved a structure suitable for railway axles. In summary, the research carried out confirmed the possibility of rolling railway axes for which a proper uniform ferrite–perlite microstructure can be obtained.