Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
75
Poziom II
Status:
Autorzy: Jędrych Elżbieta, Klimek Dariusz, Witkowski Jacek
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 50 - 63
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Social capital represents an untapped resource with the potential to boost business efficiency and drive development. This prompts the need for research, as businesses could achieve greater productivity by emphasizing the value of social capital. However, the existing literature and research have underscored the challenges in developing effective tools for measuring social capital, thus leading to its inefficient utilization. This chapter aims to showcase the outcomes of studies on the social capital levels within selected production companies. Based on these findings, it intends to offer recommendations for fostering this type of capital. To measure social capital, exclusive psychometric tools were employed that allowed for an assessment of both overall social capital and its three dimensions: structural, relational, and cognitive. The study’s results are presented through illustrative case studies. Analyzing these findings facilitated the identification of companies with substantial and limited social capital across distinct employee groups: managers, administrative staff, and production employees. Moreover, it identified strengths and shortcomings in relational, cognitive, and structural aspects. This analysis subsequently provided the foundation for tailored recommendations that are aimed at fortifying specific facets of social capital within the selected companies.