Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Warianty tytułu:
Comparison of performance of Xamarin and Flutter cross-platform frameworks
Autorzy: Kowalczyk Piotr , Dzieńkowski Mariusz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2024
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Wolumen/Tom: 32
Strony: 199 - 204
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: angielski | polski
This article conducts a performance comparative study of two cross-platform development frameworks: Flutter and Xamarin. For this purpose, two test applications running on Android were developed, implementing the same functions, i.e. CRUD operations on the database and sorting an array of objects by the Merge Sort algorithm. Tests were performedon an emulator and on a physical device. The sorted arrays had different sizes, and database operations were performed for different sizes of data sets. The metric used for comparisons was the average implementation time of a given operation. The analysis of the research results showed that Xamarin was definitely more efficient in three CRUD operations, while Flutter performed computational operations, which in this case was sorting, much faster.
W ramach artykułu przeprowadzono wydajnościowe badania porównawcze dwóch wieloplatformowych szkieletów pro-gramistycznych Flutter oraz Xamarin. W tym celu opracowano dwie aplikacje testowe pracujące pod kontrolą systemu Android, realizujące te same funkcje tzn. operacje CRUD na bazie danych oraz sortowanie przez scalanie tablic obiektów. Testy przeprowadzono na emulatorze oraz na urządzeniu fizycznym. Sortowane tablice miały różne rozmiary, a operacje na bazie były realizowane dla różnej wielkości zbiorów danych. Metryką wykorzystaną do porównań był średni czas realizacji danej operacji. Analiza wyników badań pokazała, że Xamarin był zdecydowanie wydajniejszy w trzech opera-cjach CRUD, natomiast Flutter znacznie szybciej wykonywał operacje obliczeniowe, którą było w tym przypadku sorto-wanie.