A usability analysis of e-commerce systems: Prestashop, Magento and Joomla
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
spoza listy
Status: | |
Warianty tytułu: |
Analiza użyteczności systemów e-commerce: Prestashop, Magento oraz Joomla
|
Autorzy: | Wijaszka Marcin , Dzieńkowski Mariusz |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2024 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Wolumen/Tom: | 32 |
Strony: | 239 - 245 |
Bazy: | BazTech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 30 września 2024 |
Abstrakty: | angielski | polski |
This article focuses on the analysis of available open-source e-commerce systems in terms of their usability in the context of factors such as website consistency, interactivity, interface memorability and the level of aesthetics. The study com-pares the Prestashop, Magento, and Joomla with the HikaShop module. An experiment was prepared, consisting of three elements: a test scenario, during which the task completion time was measured, an eye-tracking study, providing objective results showing how users look at a given system and a survey aiming to obtain opinions on the analyzed systems. Each e-commerce platform was tested by a different research group of 10 people who had not used these systems before. The results of the study indicate that the Prestashop system offers the most efficient interfaces, presenting content and provid-ing functions that are more easily assimilated and better understood by users compared to the other two tested systems. | |
Niniejszy artykuł skupia się na analizie dostępnych systemów e-commerce typu open source pod względem ich użytecz-ności w kontekście czynników takich jak: spójność strony, interaktywność, zapamiętywalność interfejsu czy też poziom estetyki. W badaniach porównano ze sobą system Prestashop, Magento oraz Joomla z modułem HikaShop. Przygotowano eksperyment, który składał się z trzech elementów: scenariusza testowego, podczas którego dokonano pomiaru czasu wykonania zadań, badania eyetrackingowego, dostarczającego obiektywne wyniki, pokazujące sposób patrzenia użyt-kowników na dany system oraz badania ankietowego mającego na celu uzyskanie opinii na temat analizowanych syste-mów. Każda platforma e-commerce była testowana przez inną grupę badawczą składającą się z 10-ciu osób, które wcze-śniej nie korzystałyz tych systemów.Wyniki badań wskazują, że system Prestashop oferuje najwydajniejsze interfejsy, prezentująctreści i dostarczającfunkcje, które są łatwiej przyswajalne i bardziej zrozumiałe przez użytkowników w sto-sunku do dwóch pozostałych testowanych systemów. |