Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
0
brak dyscyplin
Status:
Autorzy: Caban Jacek, Nieoczym Aleksander, Matijošius Jonas, Kilikevičius Artūras, Drozd Kazimierz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2024
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 124
Strony: 47 - 61
Impact Factor: 0,4
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 7 kwietnia 2024
Abstrakty: angielski
Car trailers are quite a popular means of transport and are offered in many versions, from single axle light trailers with a maximum permissible weight of 750 kg, through two- or more-axle specialized trailers. The issues of research car trailers focus on two directions: testing the driving properties and analysing the strength of the supporting frame system. Issues related to the construction of light trailers are often common to trailers used in agriculture or general transport. In this article, based on a mass-produced car trailer, an analysis was carried out regarding the choice in the technology of making the supporting structure consisting of a lower frame and an upper frame. The term upper frame should be understood as the structure on which the lifted load box rests. The costs of materials, assembly andtechnological possibilities of small-scale production were taken into account. In addition, strength analyses of the numerical models were carried out for critical areas of the frame during operation. After considering the unit costs for each of the analysed assembly technologies, it was shown that riveting would be the cheapest. However, the most suitable method of assembly is welding, as it allows the use of standard profiles.