Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Autorzy: Winiarski Grzegorz, Bulzak Tomasz, Wójcik Łukasz, Lis Konrad
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2024
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 1
Wolumen/Tom: 2
Strony: 29 - 38
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: The research was financed in the framework of the project: Development of new rolling technologies for rail axle forgings, No. LIDER/9/0060/L-12/20/NCBR/2021. Total cost of the Project: 1 466 831.25 PLN. The project is financed by the National Centre for Research and Development under the 12th edition of the LIDER Programme.
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 11 października 2024
Abstrakty: angielski
This paper reports the results of a comparative analysis of two rolling methods that were used to produce rail axles. One was cross wedge rolling conducted with the use of flat plates, and the other was skew rolling conducted with the use of three rollers and one chuck. The analysis involved performing numerical calculations based on the finite element method. It was assumed that the part would be made of steel grade C35 and hot formed in a scale of 1:5. Numerical results were used to compare selected parameters of parts rolled by the two methods, including the distributions of stress, strain and Cockcroft-Latham ductile fracture criterion, as well as energy consumption of the two processes. It was found that all the analysed technological aspects primarily depended on the rolling method applied.