Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Karpiński Paweł, Czyż Zbigniew, Skiba Krzysztof, Parafiniuk Stanisław
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 394 - 398
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Scopus | IEEE Xplore
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 11th International Workshop on Metrology for AeroSpace
Skrócona nazwa konferencji: 11th MetroAeroSpace 2024
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 3 czerwca 2024 do 5 czerwca 2024
Miasto konferencji: Lublin
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Unmanned aerial vehicles in the form of multicopters are widely used in various sectors of the economy. However, their significant disadvantage is the energy consumption of the propulsion system during hovering and various flight states. In this type of aircraft, lithium-polymer batteries are commonly used as a source of energy. This paper presents the results of research on an unmanned aerial vehicle in the form of a multicopter. The drone performed several planned test scenarios during a flight in open terrain. Signals from onboard sensors were recorded using a data logging system integrated with the aircraft. They were then analyzed for energy efficiency. The obtained results and calculated values of the efficiency indicator can be useful in optimizing the design of this type of aircraft and during work on new projects of multicopter UAVs.