Research on Toroidal Propeller Driven by Air Ion Mechanics
Fragment książki (Rozdział monografii pokonferencyjnej)
MNiSW
20
Poziom I
| Status: | |
| Autorzy: | Kliza Rafał, Wendeker Mirosław |
| Dyscypliny: | |
| Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
| Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
| Język: | angielski |
| Strony: | 405 - 410 |
| Scopus® Cytowania: | 0 |
| Bazy: | Scopus | IEEE Xplore |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | TAK |
| Nazwa konferencji: | 11th International Workshop on Metrology for AeroSpace |
| Skrócona nazwa konferencji: | 11th MetroAeroSpace 2024 |
| URL serii konferencji: | LINK |
| Termin konferencji: | 3 czerwca 2024 do 5 czerwca 2024 |
| Miasto konferencji: | Lublin |
| Państwo konferencji: | POLSKA |
| Publikacja OA: | NIE |
| Abstrakty: | angielski |
| The article presents a preliminary study of a toroidal propeller driven using air ion mechanics. The key component of the propulsion system is high-voltage electrodes that take the form of a small-diameter wire. The propeller uses a cylinder-airfoil electrode arrangement. The emitter electrodes are cylindrical in shape. An inverted approach involves the use of additional NACA 0024 airfoil-shaped blades in the toroidal propeller acting as a collector electrode. In the course of the study, two-dimensional EAD simulations of a single propeller section were prepared and the physical model was subjected to experimental tests. The results so far show a maximum rotational velocity of the toroidal propeller of 150 rpm at 20 kV. The maximum electrical power reached 1.38 W. |