Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Kliza Rafał, Wendeker Mirosław
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 405 - 410
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Scopus | IEEE Xplore
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 11th International Workshop on Metrology for AeroSpace
Skrócona nazwa konferencji: 11th MetroAeroSpace 2024
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 3 czerwca 2024 do 5 czerwca 2024
Miasto konferencji: Lublin
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The article presents a preliminary study of a toroidal propeller driven using air ion mechanics. The key component of the propulsion system is high-voltage electrodes that take the form of a small-diameter wire. The propeller uses a cylinder-airfoil electrode arrangement. The emitter electrodes are cylindrical in shape. An inverted approach involves the use of additional NACA 0024 airfoil-shaped blades in the toroidal propeller acting as a collector electrode. In the course of the study, two-dimensional EAD simulations of a single propeller section were prepared and the physical model was subjected to experimental tests. The results so far show a maximum rotational velocity of the toroidal propeller of 150 rpm at 20 kV. The maximum electrical power reached 1.38 W.