Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza wykazu
Status:
Autorzy: Wrótny Marcin, Haladin Ivo, Burnać Kresimir
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 6333 - 6339
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 53rd International Congress and Exposition on Noise Control Engineering
Skrócona nazwa konferencji: 53rd INTER-NOISE 2024
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 25 sierpnia 2024 do 29 sierpnia 2024
Miasto konferencji: Nantes
Państwo konferencji: FRANCJA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Railway noise assessment is an important tool in decision-making for urban planning, investment in transportation infrastructure and implementation of noise reduction strategies. Currently, the procedure is based on CNOSSOS-EU (Common Noise Assessment Methods in Europe), which was developed in accordance with European Directive 2002/49/EC. This method takes into account a variety of factors impacting rail noise levels, such as vehicle characteristics and track features. The purpose of this study was to investigate the influence of rail roughness on generated railway noise and to evaluate the accuracy of calculation models using CNOSSOS-EU. The study involved in-situ railway noise measurements at three different locations near the city of Zagreb, Croatia, and measuring rail roughness at each location. In order to eliminate the influence of other factors, the rail track structures at the measurement locations were similar, and an identical train configuration was used for the study. Finally, a comparison was made between calculation models based on default roughness values and models including values obtained from in-situ measurements. This approach enabled an assessment of the variations in CNOSSOS-EU calculation models taking into account actual in-situ rail roughness measurements.