Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2024
Status:
Autorzy: Estrada Quirino, Zubrzycki Jarosław, Reynoso Elva, Vergara Julio, Bastarrachea Aztlán, Rodriguez-Mendez Alejandro, Manuel de Jesús Nandayapa, Aceves Jesus Silva, Aguilera Francisco Enriquez, Wiebe Lara
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2024
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 8
Wolumen/Tom: 18
Strony: 228 - 237
Impact Factor: 1,0
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 1 listopada 2024
Abstrakty: angielski
When a car crash occurs, the probability that the collision will be oblique and not entirely frontal is high. In this way, the current article evaluates by a finite element analysis, the crashworthiness performance of multicell struc- tures subjected to oblique loads. In this sense, five multicell structures manufactured with 6063-T5 aluminum alloy were designed and evaluated by an oblique compression test. During the analysis, special emphasis was placed on determining the effect of the cross-section and the angle of incidence of the load (θ) on the energy absorption of the structures. For this purpose, values of θ equal to 0°,5°,10° and 15° were analyzed. To guarantee a correct compari- son between tubes, all the structures had the same mass equal to 0.80 kg. Then, adjustments to the thickness were realized. In all cases, the most important indicators of impact resistance such as energy absorption (Ea), crushing force efficiency (CFE), and mean force (Pm) were calculated. According to the results, the angle of incidence of the load defined the plastic deformation mode of the structure. In this sense, a 47.75% decrease in the Pmax and Pm was observed as the angle θ increased. Moreover, at the end of the study, the MC-02 profile presented the best CFE with an average value of 0.74 at different loading angles. Thus, this structure could be considered as a baseline among engineers and designers for the design of structures subjected to bending loads.