Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2024
Status:
Autorzy: Walczyna Anna, Arent Anna
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2024
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 3
Wolumen/Tom: 27
Strony: 261 - 271
Bazy: Index Copernicus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 31 października 2024
Abstrakty: angielski
Purpose: The article aims to examine the impact of selected attitudes on students' entrepreneurial intentions and determine its variability over time. Design/Methodology/Approach: The survey was conducted among students at Lublin University of Technology. In the first (2016-2017), 517 people participated, and in the second (2022-2023) - 382. Both surveys used the same research tool - a survey questionnaire. The statistical methods used were regression analysis and covariance analysis. Findings: In both surveys, attitudes toward: own entrepreneurship, other entrepreneurs and change were important for forming entrepreneurial intentions. Attitudes toward money and competition do not affect the intention to start own business. It was found that even though the level of intention changes, the impact of attitudes remains relatively constant. Practical implications: Conclusions from the research can be used to design activities in higher education institutions aimed at shaping positive attitudes toward own entrepreneurship, other entrepreneurs, and changes to increase students' interest in becoming entrepreneurs. Originality/Value: There are few replication studies in Poland to determine the attitudes and entrepreneurial intentions of successive generations of students growing up in a similar environment. The presented research fills this gap.