Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
70
Lista 2024
Status:
Autorzy: Al-dalain Reema, Beithou Nabil, Khalid Mohammad Bani, Alsqour Moh’d, Azzam Esraa, Borowski Gabriel, Alsaqoor Sameh
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2024
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 12
Wolumen/Tom: 25
Strony: 261 - 268
Impact Factor: 1,3
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 1 listopada 2024
Abstrakty: angielski
This paper provides a fuzzy logic approach with multi-stakeholder decision support to evaluate and rank different strategies as well as policies that may have a direct impact on the implementation of low emission zones in low income and developing countries. The multi decision-making analysis, which was performed using the Delphi method and fuzzy logic and applied on the city of Amman, suggested that promoting and investing in last-mile delivery solutions, such as electric vehicles and cargo bikes has the highest impact on implementing low emission zones in Amman and this strategy could increase the sustainability. According to local decision makers, encouraging and investing in last-mile delivery alternatives, such as EVs and cargo bikes, has the most impact on adopting LEZ in Amman’s inner city.