Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
0
brak dyscyplin
Status:
Autorzy: Ye Zhiwei, Wang Hairu, Przystupa Krzysztof, Majewski Jacek, Hots Nataliya, Su Jun
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2024
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 22
Wolumen/Tom: 13
Strony: 1 - 17
Impact Factor: 2,6
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: This work was financed as part of the Lublin University of Technology projects FD-24/IM-5/087 and FD-24/EE-2/801. This research was supported by the National Natural Science Foundation of China (Grant Nos. 62376089, 62302153, 62302154), the Key Research and Development Program of Hubei Province, China (Grant No. 2023BEB024), the Young and Middle-aged Scientific and Technological Innovation Team Plan in Higher Education Institutions in Hubei Province, China (Grant No. T2023007), and the National Natural Science Foundation of China (Grant No. U23A20318).
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 12 listopada 2024
Abstrakty: angielski
Graph convolutional networks (GCN) are an important research method for intelligent transportation systems (ITS), but they also face the challenge of how to describe the complex spatio-temporal relationships between traffic objects (nodes) more effectively. Although most predictive models are designed based on graph convolutional structures and have achieved effective results, they have certain limitations in describing the high-order relationships between real data. The emergence of hypergraphs breaks this limitation. A dynamic spatio-temporal hypergraph convolutional network (DSTHGCN) model is proposed in this paper. It models the dynamic characteristics of traffic flow graph nodes and the hyperedge features of hypergraphs simultaneously, achieving collaborative convolution between graph convolution and hypergraph convolution (HGCN). On this basis, a hyperedge outlier removal mechanism (HOR) is introduced during the process of node information propagation to hyper-edges, effectively removing outliers and optimizing the hypergraph structure while reducing complexity. Through in-depth experimental analysis on real-world datasets, this method has better performance compared to other methods.